dimarts, 8 de maig del 2012

La independència catalana, per què?

Hola a tots i a totes, avu us parlaré de la independència catalana, els pros i els contres, i la meva opinió.
Jo estic en el bàndol dels espanyolistes, no m'agradaria que Catalunya es fes independent. Sí, és possible que Espanya tingui les seves coses dolentes, però el que farem separant Catalunya d'Espanya, és separar dues cultures que, per a mi, són una.
Marcaré els pros de color verd, els contres de color vermell, i la meva opinió, taronja.
Aquesta idea dels colors la vaig treuure d'una amiga meva, mireu el seu blog:
Pros:
  • Si Catalunya es fes independent, els impostos que paguem els catalans, es quedarien a Catalunya.
  • Les decicions es pendrien a Catalunya.
  • Catalunya formaria part de les nacions unides, i seria més coneguda arreu del món.
  • El Català no estaria amenaçat.


Contres:
  • L'entrada a la Unió Europea no estaria assegurada.
  • Catalunya no tindria exèrcit.
  • El Barça jugaria a la lliga catalana.
  • Potser perdríem negocis i relacions comercials amb la resta d'Espanya.  


La meva opinió:

Jo opino que estem bé com estem, i no s'ha de parlar més.


 Gràcies i fins la propera!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada